پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار تخم مرغ
نوشته شده در پنج شنبه 11 آبان 1396
بازدید : 42
نویسنده : saeed.bp
کالری شمار تخم مرغ ها معمولا" یکی از غذاهای سرشار از کالری ، کلسترول و چربی محسوب می شوند و به همین دلیل افرادی که قصد دارند رژیم بگیرند و لاغر شوند معمولا" از آن دوری می کنند اما اگر سفیده کالری شمار تخم مرغ از زرده جدا شده و به تنهایی مصرف شود ، کالری و کلسترول بسیار کمی دارد و منبع بسیار خوبی برای تامین پروتئین و اسید آمینه محسوب می شود. به همین دلیل در بسیاری از رژیم های غذایی استفاده از سفیده کالری شمار تخم مرغ توصیه می شود زیرا کالری بسیار کمی دارند ومزایای بسیار زیادی برای سلامت انسان دارند.
 
 
هر سفیده کالری شمار تخم مرغ حاوی ۴ گرم پروتئین است و ۹۰ درصد آن آب است. حدود ۴۰ نوع پروتئین و مواد مغذی دیگر از جمله فسفر ، زینک ف پتاسیم و کلسیوم وجود دارد. علاوه براین سفیده کالری شمار تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای تامین اسید آمینه و امگا ۳ است که برای بافت ها و ماهیچه ها بسیار مهم و ضروری هستند.برخلاف زرده تخم مرغ ، کالری سفیده کالری شمار تخم مرغ کالری بسیار کم است .در واقع هر سفیده کالری شمار تخم مرغ فقط حدود ۲۰ کالری دارد درحالیکه یک تخم مرغ کاملا حدود ۱۰۰ کالری انرژی دارد . به همین دلیل سفیده کالری شمار تخم مرغ برای کسانی که می خواهند رژیم بگیرند بسیار مفید است و آنها می توانند در طول یک روز بدون نگرانی چند سفیده کالری شمار تخم مرغ مصرف کنند.
 
 
در اغلب رژیم ها توصیه می شود که سفیده کالری شمار تخم مرغ به عنوان صبحانه مصرف شود. علاوه بر این ، در بسیاری از غذاها و سالادها نیز می توان از سفیده کالری شمار تخم مرغ استفاده کرد.مصرف سفیده تخم مرغ بصورت خام به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا ممکن است حاوی یک باکتری مضر با نام سالمونلا باشد . علاوه براین سفیده خام کالری شمار تخم مرغ حاوی ماده ای با نام آویدین است که مانع از جذب ویتامین B۶ توسط بدن می شود . بنابراین سفیده کالری شمار تخم مرغ را حداقل ۳ دقیقه و نیم در دمای ۱۳۴ فارنهایت بپزید تا باکتریهای آن کشته شوند وتاثیر منفی آویدین موجود در آن خنثی شود. سفیده تخم مرغ خام ۲ تا ۴ روز در یخچال قابل نگهداری است.



:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: